web stats

Thursday 24 April 2014

Wahai Nabi Roh-Nabi Akhir Zaman.





Wahai Nabi Roh Nabi Akhir Zaman. Rindunya aku untuk bertemu denganmu. Namun siapalah diriku ini.. Daku umatmu yang banyak mazmumah, mungkin akan menjadi hijab antara diriku dengan dirimu.

Wahai Nabi roh Nabi akhir zaman. Setiap kali selawat ke atas mu , ku rasakan amat dekat denganmu. Terbayang dibayangan hati ku akan penderitaan mu. Dalam menyampaikan risalah Tuhanmu di muka bumi ini.

Ujian mu amat menyakitkan dan amat berat sekali. Siti Fatimah anak kesayanganmu,seringkali berlinangan airmata, melihatkan keadaan ayahandanya diperlakukan begitu kejam oleh kaum Musyrikin Mekah.

Namun dirimu wahai nabiku... Sangat sabar dan amat tabah. Dirimu sanggup dipijak-pijak kepala waktu sujud dalam shalat, oleh kaum Musyrikin Mekah depan Kaabah.

Namun dirimu amat tenang dan tidak bertindak ke atas kaum Musyrikin Mekah melainkan dirimu bermunajat dan menadahkan setinggi-tinggi tangan ke hadrat Ilahi agar Tuhan sahajalah yang bertindak ke atas musuh-musuh mu itu. 

Sabarnya dirimu Ya Rasulallah, berhadapan dengan musuh-musuh Allah. Sentiasa dirimu berdoa kepada Allah"Ya Tuhanku, berilah kaumku hidayah sesungguhnya mereka tidak mengetahui". Sungguh suci dan murninya hatimu Ya Nabiku. Itulah doa dan munajatmu terhadap umatmu yang engkar kepada Allah dan Rasulnya.

Apakah diriku mampu menempuh ujian demi ujian sesabar dirimu?. Wahai Nabi roh Nabi akhir zaman yang ku rindui. Ya Allah!! sampaikanlah salam rinduku kepada cahaya sebagai sumber segala cahaya. Rahsia bagi segala rahsia. Ubat bagi seluruh penyakit. Anak kunci bagi segala kejayaan.

Dialah yang kami sangat rindu. Nabi Muhammad yang terpilih. Keluarganya yang suci lagi diredhai. Syafaatkan kami Ya Allah dengan berkat mukjizat Nabi Roh Nabi Akhir Zaman yang mulia itu.

Amin Ya Rabbal A'alamin.

No comments:

Post a Comment