web stats

Thursday 14 August 2014

MENYAMBUT IMAM MAHDI DAN MENGENAL TANDA-TANDA KEDATANGANNYA.


" Akan datang pada umatku Al-Mahdi . Sampai masanya 9 tahun paling kurang 7 tahun".
(HR Ibnu Majah).

Kedatangan Imam Mahdi (pemimpin ummah) ini  akan menyatukan seluruh kaum Muslimin yang berpecah-belah dan yang berkelompok-kelompok dan tercaing-caing berselerakan di sana sini.


Setelah umat Islam dipersatukan maka Imam Mahdi menegakkan negara Islam atas 1 bendera yakni panji-panji hitam atas nama Islam.


Imam Mahdi akan menawan seluruh negara-negara yang dimiliki oleh penguasa-penguasa gergasi dunia yakni dikalangan orang-orang kafir dan akan diletakkan  di bawah penguasaan kerajaan Islam sepenuhnya.

Zaman Imam Mahdi Al-Muntazar, peperangan demi peperangan akan berlaku.Ianya akan bermula dari Jazirah Arab dan akan merata ke seluruh pelusuk dunia.




Allah akan memberi kemenangan kepada Imam Mahdi dan seluruh para pengikut-pengikutnya yang beriman kepada Allah dan Rasulnya, hinggalah seluruh dunia jatuh ke bawah pemerintahan Imam Mahdi secara total semaksimumnya.


Baginda Rasulullah SAW
Berpesan melalui sabdanya,
"Ketika kalian melihatnya (Imam Mahdi) maka berbaiahlah dengannya walaupun terpaksa merangkak di atas salji, kerana sesungguhnya dia adalah Khalifatullah Al-Mahdi".
(HR Ibnu Majah).


Bergembiralah wahai seluruh umat Islam dengan berita busyra ini di akhir zaman.Sesungguhnya Allah akan menangkan Islam sekali lagi sebelum terjadinya kiamat dunia ini.


Imam Mahdi sebenarnya Allah ghaibkan dan akan muncul pada saat yang Allah izinkan. Kemakmuran zaman pemerintahan Imam Mahdi melimpah ruah rezeki yang bertaburan.Orang miskin pun di waktu itu tidak perlu bantuan dari Baitul Mal lagi kerana semuanya sudah cukup dengan rezeki yang Tuhan anugerahkan kepada mereka.


Rasulullah SAW bersabda, "Akan datang zaman nubuwwah pada kalian selama yang Allah kehendaki,kemudian Allah akan mengangkatnya,lalu datang zaman khilafah di atas sunnah Nabi selama yang Allah kehendaki lamanya, lalu Allah akan mengangkatnya pada saat Dia berkehendak.Lalu akan terjadi zaman kerajaan yang menggigit, seperti seseorang yang berpegang erat pada sesuatu lalu direbut.

Maka dia akan pertahankannya bahkan dengan menggigitnya.
Ini maknanya kerajaan yang menggigit.
(Daulah Utsmaniyah,Daulah Abbasiyah ,Daulah Umawiyyah).
Semuanya ini menceritakan hal yang belum terjadi dizaman baginda SAW.


Lalu akan terjadi zaman kerajaan yang menggigit yang terus akan menguasai kalian hingga waktu yang dikehendaki Allah untuk mengakhirinya.


Nabi bersabda "lalu akan terjadi zaman kerajaan memaksa".(Al-Jabr) ertinya memaksa.Yakni penguasa yang berkuasa dengan paksaan tentera, paksaan intelijen, senjata,lalu akan terjadilah zaman kerajaan yang memaksa yang akan bertahan hingga waktu dikehendaki Allah.


Penguasa paksa itu akan menguasai umat dengan paksaan.

Kemudian Allah mengangkatnya saat Dia berkehendak.Kemudian terjadilah khilafah , sesuai manhaj Nubuwwah.Inilah yang kita tunggu-tunggu saat ini.

Atas nama Allah dan Rasulullah SAW, yakinlah wahai seluruh umat Islam bahawa sesungguhnya zaman pemerintahan khilafah itu sudah terlalu hampir.




Semua yang terjadi kepada umat Islam kini, segala pengorbanan, segala perjuangan, segala jihad dan bersatunya pandangan para ulama dan muslimin adalah persiapan dari Allah buat umat ini untuk menyambut kembalinya Khilafah Islam Akhir zaman yakni
Penyelamat Ummah.(Comming Of The Mahdi).


Apa yang berlaku sekarang ini semuanya sedang menuju
Ke arah sebuah proses persiapan (Malhamah Kubro).Yakni peperangan besar-besaran yang akan dipandu dan dipimpin oleh Penyelamat Ummah.


Allah akan menjadi pembela dan pelindung kepada umat Islam sedunia apabila sampai masa di zaman itu.
Firman Allah yang membawa maksud,
"Allah sebaik-baik penjaga dan Dia Maha Pengasih lagi Maha Penyayang".


m

Ciri-ciri Imam Mahdi.

1. Nasab Imam Mahdi.
Nasab keturunan Imam Mahdi Al- Muntazar adalah keturunan Rasulullah SAW dari jaluran Sayyidatina Siti Fatimah binti Rasulullah SAW.


Perkara ini banyak diperbingcangkan oleh Imam Ibnu Hajar Al Haitami dalam kitabnya Al-Qawl Al-Mukhtasar fi Alamatil Mahdi Al Muntazar dan juga Imam As Sayuti dalam kitabnya Al Hawi Lil Fatawi (Fatawa).


2. Nama Imam Mahdi.
Nama Imam Mahdi sama dengan namuku, nama bapanya juga menyamai nama bapaku(Muhammad bin Abdullah).
Imam Mahdi  adalah Muhammad bin Abdillah Al-Alawi(keturunan Ali), Al-Fhatimi (keturunan Fatimah) Al Hasani (keturunan Al-Hasan).


3. Rupa fizikal Imam Mahdi.


*Kulit dan bentuk tubuhnya seperti orang Arab.


*Ada tahi lalat di pipi kanannya yang sangat jelas.


*Giginya berjarak


*Dahinya lebar


*hidungnya mancung.


*ada tanda kenabian yang tersembul keluar sebesar telur burung merpati, berwarna hitam dan jelas di tengah-tengah antara 2 belikatnya.


* usianya 40an


*kulitnya kemerah-merahan


*wajahnya bagaikan bintang, keningnya nipis dan terpisah antara keduanya.


*matanya besar bulat serta bercelak.


*pehanya renggang


*beliau seorang yang sukar berkata-kata dan apabila ingin berkata-kata beliau akan menepuk peha kirinya dengan tangan kanannya.


*Beliau membawa kejujuran,keadilan,kemakmuran dan kesaksamaan.


*wajahnya tampan bagaikan bintang bersinar yang bergemerlapan
Inilah yang disabdakan Nabi dalam hadis Baginda.


(Berdasarkan hadis yang diriwayatkan oleh Abu Nuaim, Abu Daud dan Al Hakim).
"Kulitnya Al Mahdi adalah seperti kulit orang Arab, bentuk tubuhnya seperti bentuk tubuh orang Bani Israel, pipi kanannya terdapat tahi lalat dan kekhalifahannya diredhai oleh penduduk bumi, penduduk langit dan burung-burung di angkasaraya".

Sesungguhnya Allah akan melahirkan seorang lelaki dari keturunanku, yang (antara sifat utamanya ialah) giginya jarak, dahinya lebar, keadilannya sangat meliputi seluruh alam....".
(Abu Nuaim dan At-Tabrani).


Tidak rindukah kita ingin bertemu dengan para pemimpin ummah yang istemewa ini?.


Samada kita layak atau tidak, samada kita dipanjangkan umur sempat atau tidak bertemu dengannya paling tidak kita ada niat dan cita-cita untuk menunggu dan menyambutnya..


Jika tidak sempat pun paling tidak zuriat dan keturunan anak cucu cicit kita adalah pilihan atas pilihan terpilih untuk membantu perjuangan pemimpin ummah ini.




Selaku umat Islam kita mesti munajat dan mohon kepada Allah sungguh-sungguh agar kita dan seluruh zuriat keturunan kita tidak menjadi penentang kepada penyelamat ummah ini.


Sabda Baginda Nabi yang bermaksud,
"Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum Muslimin berperang dengan Yahudi , maka kaum Muslimin membunuh mereka sampai Yahudi bersembunyi di belakang batu-batuan dan pohon-pohonan.
Maka berkatalah batu dan pohon "wahai orang Islam, wahai hamba Allah , ini Yahudi di belakangku,kemari dan bunuhlah ia kecuali pohon Garghad kerana ia adalah pohon Yahudi".
(HR Muslim)


Bangsa Yahudi adalah sekutu Dajjal Laknatullah. Mereka akan bergabung tenaga dan bersatu dengan Dajjal Laknatullah, memerangi umat Islam.


Namun Tuhan Maha Kaya, akan menangkan Islam dan akan menangkan Khalifah utusannya. Dajjal dan sekutunya akan diperangi oleh Imam Mahadi, Nabi Isa dan kaum Muslimin.

Kemuncaknya Dajjal Al Maseh berjaya dibunuh oleh Nabi Isa Al Maseh.Setelah itu dunia dipenuhi kemakmuran di bawah pemerintahan Nabi Isa selama 40 tahun.

Nabi Isa akan wafat setelah selesai amanah Allah kepadanya  dan Nabi Isa as akan dimaqamkan di samping maqam Baginda Rasulullah SAW.
Di dalam Masjid Nabawi yang telah tersedia disimpan tempat perkebumiannya di Masjid Nabawi.

Kezahiran Nabi Isa as adalah petanda munculnya kiamat sudah hampir.

Firman Allah yang membawa maksud,
" Dan sesungguhnya Isa itu benar-benar adalah tanda bagi hari kiamat, kerana itu janganlah kamu ragu-ragu tentang kiamat itu dan ikutlah Aku(Allah).
Inilah jalan yang lurus"
(Surah Az-Zukhruf ayat 43)


Turunnya Nabi Isa dan Al Mahdi untuk menumpaskan Dajjal Laknatullah dan kuncu-kuncunya. Wajib kita yakini akan berita akhir zaman ini.




Jika kita meraguinya dan menentangnya, dibimbangi kita dan seluruh zuriat keturunan kita akan tersasar dan akan tergolong ke dalam golongan orang yang dimurkai Allah dan termasuk ke dalam golongan orang-orang yang layak diperangi oleh Imam Mahdi dan Nabi Isa as juga takut tergolong ke dalam golongan musuh Allah yakni menjadi sekutu-sekutu Dajjal Laknatullah.


Wal'iyazubillahimin zaalik.


Akhirnya kami bermohon kepadaMu Ya Allah !... 

Selamatkanlah iman-iman kami dan juga iman seluruh zuriat dan keturunan kami Ya Allah.

Sesungguhnya kami tidak memiliki sesiapapun kecuali Engkau Ya Allah. 

Ya Allah!.... berikanlah kami  kemenangan.


Amin Ya Rabbal A'alamin Ya Allah.

4 comments:

  1. Assalamu alaikum wr,wb ... Pertama-tama kami mengucapkan terima kasih banyak atas khazanah pengetahuan yang telah diberikan oleh Allah SWT kepada hamba pilihannya untuk membuat tulisan di dalam situs atau blog ini. Dengan hormat dan sangat memohon maaf, kalau kami mengajak dan mengundang saudara untuk mengunjungi situs atau blog kami www.laskarbuniarroadtothe.blogspot.com sekedar untuk berbagi informasi dan pengetahuan. Semoga bermanfaat untuk kita semua. JANJI AKHIR DI GUNUNG PAMATON PUTRA BUNIAR / SATRIO PININGIT (PEMUDA GHAIB ATAU TERSEMBUNYI) TANGGAL 24 OKTOBER 2014 M / BERTEPATAN MALAM 1 MUHARRAM 1436 H
    Wassalam …

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa"alaikumsalam.. Alhamdulillah dan terima kasih atas ucapan yang diberikan saudara... menjadi tanggungjawab sesama islam untuk saling mengingati :)
      saya juga selalu berkunjung di Blog saudara :)
      syukran jaziilan

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. اسمع يا اسرائيل. الرب الهنا رب واحد.

    ReplyDelete