web stats

Monday 28 April 2014

Menunggu Kemunculan-Pemimpin Ummah - Akhir Zaman

 

Ada orang kata Imam Mahdi dan Nabi Isa AS, hendak datang tidak payah di tunggu, sebab mereka pasti datang. Tidak tunggu pun memang mereka akan datang. Sudah janji Tuhan.Pasti berlaku juga walaupun kita tidak menunggu.

Menteri hendak datang ke tempat kita pun, siap kita bentang karpet mewah, permaidani merah, kuning,kadang-kadang siap main kompang lagi, ada bunga mangga , ada kalongan bunga lagi dan macam-macam persiapan lagi, inikan pula orang besar dunia akhirat hendak datang menyelamatkan dunia ini dari kemungkaran,tentulah kita dengan penuh harapan menunggu-nunggu kehadiran mereka berdua (Imam Mahdi Al-Muntazar dan Nabi Isa Al-Masih)

Tidak rugi satu sen pun kalau kita menunggu datangnya mereka. Semuga dengan berkat kita menunggu-nunggu kehadiran, kemunculan dan kezahiran mereka ini , kita dapat berkat, dapat tempias karamah Imam Mahdi dan mukjizat Nabi Isa AS yang sangat luar biasa itu. Semuga kita dapat menjadi pengikut-pengikut mereka dan berkat menunggu kedatangan kekasih Allah dan buah hati Rasulullah ini.

Imam Mahdi dan Nabi Isa AS adalah khalifah Allah , wakil Tuhan, wakil baginda Rasulullah SAW, wakil umat Islam sejagat yang Tuhan hantar ke bumi ini dengan membawa MISI yang sangat besar untuk selamatkan dunia ini dari kemungkaran kebatilan kepada kebenaran, kebaikan, kebajikan yang melimpah ruah. Apakah tidak perlu kita tunggu?.

Orang besar Allah hendak datang membawa yang ma'aruf mencegah kemungkaran , sepatutnya kita menunggu setiap saat, detik, minit, jam , hari, bulan, tahun , tidak sabar rasanya ingin bertemu dengan orang besar Tuhan dan buah hati , jantung hati baginda Rasul ini, kerana kedatangannya ke dunia ini membawa kemakmuran, kemenangan untuk Islam kezahirannya mereka menjadi penyelamat ummah kepada dunia dan seisinya. 

Kemunculannya mereka memusnahkan semua musuh-musuh Tuhan, para munafiq dan kafir harbi yang wajib diperangi .
Berita busyra untuk kita sebenarnya bagi seluruh umat Islam. Sepatutnya kita menunggu- nunggu.
Bila lagi!!! bila lagi!!! bila lagi!!! 
Pemimpin ummah ini hendak datang Ya Allah.

Dunia ini sudah semakin rosak binasa, punah ranah segala-galanya sudah hancur . Lagi lambat Imam Mahdi dan Nabi Isa datang lagi terbarai iman kita sebagai umat Islam. Musuh-musuh habis-habisan keronyok umat Islam di merata dunia. 


Dibunuh, disembelih hidup-hidup, didera, dipancung, dibakar, dibom sana sini,ditembak,dianiayai, dizalimi tanpa belas kasihan lagi, dirosakkan akal dan minda anak-anak muda belia (remaja) dengan pelbagai agenda yang melalaikan, samada dari segi pakaian, penampilan diri, hiburan-hiburan yang melupakan Tuhan, khayal dengan pelbagai jenis dadah dan suntikan yang seumpamanya. 

Pergaulan bebas yang luar batasan antara lelaki dan perempuan dan macam-macam agenda lagi yang semuanya merosakkan akal dan hati umat Islam.

Siapakah yang mampu menghalang budaya kuning ini menular ke tengah-tengah masyarakat umat Islam kini?. Kita tidak mampu bahkan diri kita dan keluarga kita pun hampir-hampir tewas dengan agenda musuh-musuh Islam ini. Betapalah kita hendak selamatkan iman orang lain. 

Hanya pemimpin ummah sahajalah yang mampu lakukan ini semua. Hanya Imam Mahdi dan Nabi Isa sahaja yang diberi pengikhtirafan oleh Allah untuk menyelamatkan dunia ini daripada kehancuran dan kezaliman.

Sebelum berlakunya kiamat yang sebenar-benarnya kiamat, Islam mesti bangkit lagi sekali di tangan Imamul ummah ini. Islam akan menjadi gergasi dunia buat kali ke2 ditangan pemimpin ummah ini.
Betapa besarnya peranan mereka berdua(Imam Mahdi dan Nabi Isa) terhadap dunia Islam akhir zaman. 

Pemimpin sebesar ini, sehebat ini dan membawa peranan yang sungguh besar di akhir zaman untuk menyelamatkan iman di hati-hati manusia akhir zaman tidak perlu kita tunggu?.

Secara jujur saya katakan pemimpin sebesar ini pasti datang dan berbahagialah bagi umat Islam yang menunggu-nunggu kedatangan mereka ini . 

Semoga dengan berkat sebuah penantian yang tiada penghujungnya, menunggu dan terus menunggu. Semuga kita terselamat dari dipancung oleh Imam Mahadi Al- Muntazar dan terselamat dari diperangi oleh Nabi Isa Al-Masih.

Rindunya ingin melihat dunia ini aman makmur , damai, meriah, tiada persengketaan, permusuhan masing-masing saling berkasih sayang antara satu sama lain bagaikan seibu sebapa walaupun tiada pertalian darah daging, hanya yang ada ikatan silaturrahim antara sesama Islam atas nama Tuhan , atas nama Rasul dan Islam. 

Bilakah agaknya saat-saat indah ini akan berlaku wahai Tuhan. Sampai bilakah penantian demi penantian yang harus kami tunggu, wahai Tuhan kami?. Datanglah segera wahai Tuhan kami!!.. Penyelamat Ummah kali ke2 untuk gemilangnya Islam dimuka bumi akhir zaman ini.
Tidak tunggu ertinya tidak rindu.Kalau rindu pasti tertunggu-tunggu akan kehadirannya. Kalau kita tidak menunggu-nunggu kedatangan Imam Mahdi dan Nabi Isa AS, seolah-olah kita tidak hairan pun pada mereka yang hendak datang membawa keadilan, seolah-olah kita tidak kisah pun pada orang besar Tuhan ini, sedangkan kita hendak dapat anak atau cucu terutama anak atau cucu sulung, kita beria benar menunggu-nunggu isteri atau menantu, melahirkan anaknya, setelah 9 bulan 10 hari mengandungkan anak itu. 

Itu bukti sayang, menanti-nanti bilalah isteri atau menantu hendak bersalin , bilalah sibayi hendak lahir ke dunia ini. harap-harap selamatlah si ibu dan si anak. Harap-harap lahirlah sesegeranya cahayahati itu. 

Itulah antara harapan dan munajat kita, dengan riang ria kita menunggu-menunggu anak atau cucu buah hati pengarang jantung, kita agar dilahirkan ke dunia ini.

Tapi pelik... kenapa bila orang besar Tuhan, kecintaan baginda Rasulullah hendak datang , hendak zahir ke dunia ini kita kata tidak payah tunggu-tunggulah , mereka pasti datang bila tiba masanya.
Macam kita kata pada isteri kita, " minah!... tak payahlah kita tunggu anak kita nak lahir ke dunia ni, nanti sampai masa dia akan lahir juga". 

Ada ke... seorang suami akan kata begini pada isterinya yang menunggu-nunggu dengan penuh harap agar lahirnya cahayamata , cahayahati kedunia ini? Jika ada!!...suami atau ayah begini, maknanya suami atau ayah yang tidak cukup cerdik namanya.

Lagilah soal Imam Mahdi dan Nabi Isa, bukan bayi yang hendak dizahirkan ke dunia ini tetapi Khalifah Allah , orang besar dunia Islam buat kali ke 2 yang hendak zahir untuk menyapu bersih bumi ini, hendak menyamak bumi ini dari kekotoran , kebatilan, kajahatan, kemungkaran musuh-musuh Allah lebih-lebih lagi hendak menyapu bersih Fitnah Dajjal Laknatullah dan kuncu-kuncunya.

Supaya bumi ini aman makmur dari kegelapan iman dan Islam. Jika kita tidak menunggu-nunggu kehadiran mereka ini, apa kata mereka tiba-tiba muncul, tentu mereka tidak kenal kita dan tidak pedulikan kita , sebab kita tidak tunggu-tunggu mereka ertinya kita tidak rindu, tidak cinta, tidak kisahkan kedatangan mereka. Kalau kita kisahkan , cintakan, rindukan mereka sudah tentu kita menghitung hari , menunggu-nunggu ketibaan mereka dengan penuh kerinduan dan persiapan lahir batin. Itu tanda dan bukti sayang namanya.

Jika pemimpin ummah ini muncul dan tidak mengaku kita para pengikut-pengikutnya (jika kita panjang umur) apa nasib kita? Sudah tentulah kita akan dipancung, akan diburu, akan diperangi bahkan lebih dahsyat lagi wal'iyazubillah, kita akan tergolong ke dalam golongan kuncu-kuncu Dajjal Laknatullah. Secara automatik sebenarnya kita akan menjadi musuh Tuhan,musuh Nabi, musuh Imam Mahdi , musuh Nabi Isa AS dan musuh Islam.

Cemaslah dengan apa yang diperkatakan ini kerana penentu masa hadapan kita apabila pemimpin ummah zahir, adalah sejauh mana kita menunggu-nunggu ketibaan mereka sebagai bukti kita rindu , cinta dan akui kezahiran mereka ke muka bumi ini. 

Kita bolehlah tepuk dada tanya hati masing-masing selepas ini. Apakah mahu tergolong ke dalam golongan orang yang menunggu atau santai-santai sahaja, kita dengan hal kita, datang ke... tidak datang ke... pemimpin ummah kita tidak kisah pun, yang penting kita dengan dunia kita.

Alangkah ruginya kita dilahirkan sebagai umat Islam tetapi tidak bangga dengan kemunculan pemimpin Islam yang akan mendaulatkan kalimah Allah dan Islam buat kali kedua tidak lama lagi. Sia-sia sajalah kita menjadi umat Islam di akhir zaman ini, jika tidak menanti kekasih Allah bagaikan umat dahulu menanti-nanti lahirnya Ahmad bin Abdullah (Nabi Muhammad) dilahirkan oleh ibunya Siti Aminah.

Bukankah kelahiran Nabi Muhammad amat ditunggu-tunggu termasuklah pendeta-pendeta di waktu itu, yang tahu akan kedatangan Nabi Muhammad akan membawa kebenaran cahaya pada umat manusia, yang di nyatakan dalam kitab-kitab Injil, Taurat, Zabur di waktu itu?.

Bila lahir saja Nabi ke dunia ini, bergembiralah sekalian alam," Muhammad sudah lahir!!! Muhammad sudah lahir" justeru itu terpadamlah api sembahan Majusi waktu itu. Bahawa pemimpin kebenaran bertaraf Nabi dan Rasul, penutup sekalian Nabi dan Rasul sudah lahir ke dunia ini.

Tidakkah kita juga di akhir zaman ini gembira dan menunggu-menunggu kemunculan pemimpin ummah sebagai wakil baginda Rasulullah untuk daulatkan Islam sekali lagi?. Alangkah ruginya menjadi umat Islam jika tidak gembira dengan janji Allah yang pasti berlaku ini nanti.

Alangkah ruginya menjadi umat Islam jika akhirnya dipancung oleh Imam Mahdi dan pengikut-pengikutnya. Ya Allah ... Bukalah hati-hati kami agar kami menjadi orang yang merindui kedatangan pemimpin ummah di akhir zaman dan anegerahkanlah kami hati yang mencintai wakil Mu ini.

Amin Ya Allah.


1 comment:

  1. Alhamdulillah.. Masa dah sampai,
    https://jkkym.com/2018/09/17/kata-nabi-allah-khidir-melchizedek-holy-spirit-berkenaan-penyelamat-akhir-zaman/

    ReplyDelete