web stats

Sunday 24 August 2014

Ya Hanana...Beruntungnya kami ada Nabi...


Ya hanana....Ya hanana....Ya hanana...
(Betapa beruntungnya kami ada Nabi).Ianya satu anugerah dari Ilahi.Hendaklah kita syukuri dan berterima kasih kepada Allahu Rabbi. 
Nabi Junjungan Besar Muhammad SAW adalah seorang Nabi contoh buat ummah manusia di akhir zaman.

Baginda adalah IDOLA umat Islam dan ikutan kita dalam semua perkara.Walaupun dari segi lahirnya Baginda sudah tiada lagi, sudah wafat 1400 tahun yang lalu, namun ianya tetap subur dan segar dalam sanubari kita selaku ummatnya..


Kewafatan Baginda Rasul bukanlah sebab besar untuk kita lupakannya. Sesungguhnya Baginda tetap hidup di sisi Tuhannya. Baginda tetap hidup dalam hati setiap insan yang rindukannya.

Baginda tetap dikenang sepanjang hayat dan seumur hidup kita. Mana mungkin kita boleh lupakan Baginda begitu sahaja.Baginda adalah seorang Nabi yang sungguh berjasa dan sangat berkorban untuk kita selaku ummatnya.




Sayangnya Baginda kepada kita lebih daripada sayangnya ibu ayah kandung kepada kita. Nabi sangat sayang kepada sekalian ummatnya.Oleh sebab itu Baginda Nabi diizinkan oleh Allah untuk memberi syafaat kepada sekalian ummatnya yang beriman kepada Allah dan Rasul.

Inilah bukti sayangnya Baginda Rasul kepada kita semua. Baginda akan berusaha menyelamatkan kita semua daripada azab api neraka Allah dengan memberikan kita syafaat di Yaumul Mahsyar kelak.

Tidakkah kita rasakan betapa besarnya pengorbanan dan jasa baik yang Baginda berikan?. Nabi Muhammad adalah Nabi pilihan kepada kita selaku ummatnya. Penghulu sekalian para Nabi dan para Rasul juga sekalian manusia.


Nabi Muhammad SAW adalah Nabi yang kerananya dunia ini diciptakan. Tanpa Nabi Muhammad SAW, kita tidak kenal Tuhan yang menjadikan kita dan tanpa Nur Muhammad tidak wujudlah alam maya ini .

Nabi Muhammad. SAW pembawa kemerdekaan, keamanan dan Bagindalah menjadikan manusia bersatu dan bermaruah tinggi. Nabi Muhammad SAW datang dengan membawa risalah kebenaran yakni Al-Quran dan As-Sunnah. Datangnya membawa kasih sayang dan keberkatan yang melimpah ruah.


Pegangan kita kepada risalah Allah yang Nabi Muhammad SAW bawa, dapat membantu kita menuju ke jalan yang lurus. Pembersihan hati dan jiwa diajarkan kepada kita melalui baginda Rasul tercinta.

Jihad melawan hawa nafsu adalah jihad yang besar. Lebih besar dari jihad dalam peperangan Badar.

Firman Allah, "Sesungguhnya Kami telah mengutuskan engkau (wahai Muhammad) dengan kebenaran serta menjadi pembawa khabar gembira kepada orang-orang yang beriman dan pembawa amaran kepada orang-orang yang ingkar dan setelah engkau sampaikan semuanya itu , engkau tidak akan diminta bertanggungjawab lagi tentang ahli-ahli neraka.

(Surah Al-Baqarah:ayat 119)

  Orang-orang Yahudi dan Nasrani sangat menentang perjuangan Nabi Muhammad SAW, Sebagaimana Firman Allah yang bermaksud: "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sesekali bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad), sehingga engkau menurut agama mereka yang telah terpesong itu. Katakanlah kepada mereka ,sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam).

( Al- Baqarah:ayat 120)

Bersama Nabi ertinya bersama Allah.Menyayangi Nabi ertinya mencintai Allah.Akur dengan ajaran Islam yang Nabi bawa ertinya membenarkan agama Allah yang suci lagi diredhai.
Ya Allah !.... Izinkanlah kami yang kerdil lagi lemah ini menjadi ummat Nabi akhir zaman.

Ya Allah!... Izinkanlah kami yang berdosa ini merasakan Nabi Muhammad SAW sentiasa di sisi, Allah di hati.

Amin Ya Allah


http://umusayyidah.blogspot.com/p/rawatan-alternatif-islam-nuril-anwar.html?m=1

No comments:

Post a Comment