web stats

Sunday 24 August 2014

Bacalah Al-Quran bila-bila masa sahaja



Bila baca Quran, hati akan tenang.Bila baca Quran hati akan bercahaya. Bila baca Quran hati akan dipandu Allah. Bila baca Quran hati akan dipimpin dan akan dihindari dari syaitan iblis bertapak dalam hati.

Bila baca Quran hidup akan mendapat rahmat dari Allah.Jangan simpan Al- Quran sampai berhabuk dan berdebu, hinggakan penuh semut-semut yang berumah tangga dan beranak-pinak dan bercucu cicit dalam Al-Quran.

MasyaAllah...Dahsyatnya... Membiarkan Al-Quran Kalamullah yang mulia itu begitu sekali keadaannya. Laknat Allah ke atas hamba-hamba yang begini. Wal'iyazubillah....


Al-Quran untuk dibaca,untuk dihayati bukan untuk dijadikan pamiran atau dimuziumkan di rak-rak almari rumah kita. Bukan untuk disimpan kemas dalam kotak-kotak atau peti besi.

Al-Quran mesti ditatang, dimuliakan, ditinggikan, dihurmati, dengan cara dibelai-belai maknanya dibaca dan ditadaruskan selalu walaupun bukan bulan Ramadhan yang hanya datang setahun sekali.


Takkanlah hendak tunggu setahun sekali baru hendak baca Al-Quran.Takkanlah hendak tunggu bulan puasa baru hendak menatapi Al-Quran.Takkanlah hendak mengaji atau membaca Al-Quran bermusim.Takkanlah hendak baca Al-Quran bila ada kematian atau terjadinya musibah dan bala bencana terhadap diri kita atau kaum keluarga kita atau terhadap Negara kita.

Bukti cinta Allah,cintai Kalamullah yakni bacalah Al-Quran.Cinta Allah tidak bermusim.Cinta Allah mesti setiap detik, setiap saat setiap kali naik turunnya nafas kita, setiap masa maknanya 24jam mesti ingat Allah, rindu Rasulullah SAW.


Hati yang asyik bersama Al-Quran adalah hati yang hidup.Hati yang subur, hati yang sentiasa digilapkan dengan zikrullah, hati yang sentiasa disucikan, dibersihkan, di cahayakan dengan cahaya iman dan taqwa.

Al- Quran adalah panduan kita, Al- Quran adalah tempat rujuk kita, Al- Quran adalah mukjizat Baginda Rasul yang paling hebat dan paling mulia.Al-Quran adalah nadi bagi umat Islam.

Al-Quran adalah penunjuk jalan yang benar lagi diredhai Tuhan.
Al-Quran adalah kekuatan umat Islam lahir dan batin.
Generasi yang mengagungkan Al-Quran adalah generasi yang mendapat pandangan Allah. Hidup berkat, jiwa selamat.


Di dunia mendapat keampunan Allah manakala di akhirat pula mendapat rahmat dari Allah. Selayaknyalah syurga firdaus bagi mereka yang mendapat rahmat dari Allah.

Berkat membesarkan Al-Quran , Allah redha dunia akhirat.Keredhaan Allah adalah penentu buat si hamba untuk mendapat tempat yang paling istemewa di alam sana.

Amin Ya Rabbal A'lamin
  
http://umusayyidah.blogspot.com/p/rawatan-alternatif-islam-nuril-anwar.html?m=1

No comments:

Post a Comment