web stats

Monday 25 August 2014

Bangkitlah wahai pemuda-pemudi Islam seagamaku



Salam persaudaraan seagama dan sebangsa dariku buat kalian Wahai saudara-saudara remaja seMalaysia

Jadilah kalian pemuda pemudi harapan agama, bangsa dan negara Pemuda tiang agama.Pemudi tunjang kemajuan negara dan penyeri agama

Pemuda pemudi adalah harapan ibu ayah. Harapan pemimpin Negara. Harapan agama, negara dan bangsa

Wahai belia beliawanis Negara Malaysia tercinta.
Jadilah kalian ibarat obor-obor yang menerangi alam ini dan juga memberi manfaat kepada orang lain.Jadilah lampu yang memberi cahaya kepada umat manusia di akhir zaman.

Jadilah kalian ibarat air mutlaq yang suci lagi menyucikan.Jadilah kalian penyelamat yang selamat dan menyelamatkan orang lain dari kekufuran dan kemaksiatan.

Hentikanlah perkara-perkara yang melalaikan, hentikanlah sikap-sikap yang sia-sia dan merugikan diri sendiri serta kaum keluarga, agama dan negara.


Tinggalkanlah najis rokok, najis dadah, najis arak, najis judi dan seumpamanya. Tinggalkanlah aksi-aksi gila merempit di jalan-jalan raya. Tinggalkanlah perangai yang buruk dan merugikan masa hadapan kalian, samada di dunia mahupun di alam sana (akhirat).

Kasihanilah ibu bapa yang membesarkan kalian, kasihanilah ibu yang sarat mengandungkan kalian sembilan bulan sepuluh hari. Kasihanilah ibu bapa yang sanggup berkorban apa sahaja demi memberikan keselamatan, perlindungan, keselesaan, kegembiraan dan keceriaan kepada kalian.

Apa balasan kalian kepada kedua-dua orang tua yang sanggup bergadai nyawa membesarkan kalian?


Apa balasan kalian kepada orang tua yang membesarkan kalian dari sebesar tapak tangan hinggalah kalian sesempurna fizikal yang Allah anugerahkan.

Penawar dan bunga yang harum semerbak mewangi ibu bapa berikan kepada kalian, apakah kalian menjirusnya dengan najis yang busuk dan racun yang berbisa?.

Patutkah kalian berbuat demikian kepada mereka yang berjasa dan berkorban untuk kalian?.Bahkan sanggup berkorban apa sahaja demi kalian sebagai buah hati dan cahaya hatinya?.



Wahai pemuda pemudi harapan agama, bangsa dan negara.Tidakkah kalian bercita-cita ingin menjadi remaja yang disanjungi, dimuliakan, dihurmati oleh dunia?.

Tidakkah kalian mahu menjadi remaja idola yang dicintai Tuhan dan disayangi Nabi?

Jadilah kalian pemuda pemudi soleh dan solehah yang mengharumkan nama agama Islam,yang mewangikan nama negara tanah air tercinta yakni negara Malaysia bumi bertuah kita bersama.

Budaya-budaya kuning yang datangnya dari Barat, Yahudi, Nasrani janganlah diikuti kerana budaya mereka adalah budaya yang menghancurkan, menjahanamkan jiwa kita.


Budaya mereka adalah budaya yang akan menerjunkan kita ke lembah neraka jahanam. Budaya mereka adalah budaya yang Allah laknat dan Allah murka.

Budaya mereka adalah budaya yang membutakan hati dan roh dari mendekatkan diri kepada Tuhan yang Maha Pencipta. Budaya mereka membawa perpecahan, penzaliman dan kedurjanaan.

Wahai pemuda pemudi harapan agama, bangsa dan negara. Jadilah kalian sebagai penyejuk matahati bagi dunia Islam. Kalianlah pencetus agama Islam yang akan menguatkan agama pada masa akan datang.


Tinggalkanlah merempit dan sebagainya yang tidak memberi keuntungan apa-apa pun walaupun sebesar janggut udang. Rugi masa, rugi tenaga, rugi wang ringgit, rugi segala-galanya. 

Kembalilah wahai belia-beliwanis Islam kepada Allah dan Rasul. Kembalilah ke jalan yang lurus siratalmustaqim , bukan jalan-jalan yang sesat lagi menyesatkan.


Doa dariku untuk kalian , semoga Allah memberi taufiq dan hidayah yang berterusan hingga ke alam baqa.Semoga kita semua selamat dunia dan akhirat.

Amin Ya Rabbal a'alamin

http://umusayyidah.blogspot.com/p/rawatan-alternatif-islam-nuril-anwar.html?m=1

No comments:

Post a Comment