web stats

Monday 18 August 2014

Pray For Malaysia, Doa untuk Malaysia







Alhamdulillah!.... nampaknya negara Malaysia, negara kita telah menyambut kemerdekaan negara yang ke 57 dengan mengadakan sambutan shalat hajat dan doa beramai-ramai di Dataran Merdeka pada hari Jumaat lepas (malam sabtu).ini satu perkembangan yang sangat positif untuk rakyat Malaysia.semoga Allah Taala berkati.Amin.

Lihat gambar-gambar suasana di bawah sekali


                         

Semoga dengan prihatinnya hamba-hamba Allah rakyat Malaysia memuja memuji Tuhan besar-besaran semoga tanah air bumi Malaysia di pelihara dan dibela Tuhan.

Semoga Pray For Malaysia, Doa untuk Malaysia dikabulkan Tuhan dan negara Malaysia terus Allah anugerahkan keamanan, kemerdekaan dan kedamaian yang berterusan. 
Amin.

Bermuhasabah.bertafakkur,berdoa,merintih ,bertaubat adalah sebaik-baik kaedah dalam Islam , semoga Allah memandang kita sebagai insan yang sentiasa bersyukur dengan kemerdekaan, keharmonian keamanan negara kita.

Orang yang tidak bersyukur nikmat yang ada padanya, akan Allah tarik nikmat semula . Jangan kita bersifat kufur atas nikmat yang Allah beri kepada kita selama ini.

Mendoakan kesejahteraan negara kita adalah kewajiban kepada kita semua. Segala ujian yang terjadi kepada negara kita adalah tanda kasih sayang Allah kepada kita.

Tuhan mahu kita menyembahnya sepenuhnya. Tuhan mahu kita agungkan Dia.Tuhan mahu kita membesarkan Dia.Tuhan adalah Raja segala Raja .Dia berhak disembah, dibesarkan, diagungkan, di puja puji.

Menjaga keamanan, kemerdekaan,kesejahteraan negara kita adalah kewajiban kita sebagai rakyat Malaysia.Hanya kepada Allah sahaja yang selayaknya kita bermohon semuga Allah lindungi negara kita,supaya perasaan mahabbah , saling hormat dan menghormati ada dalam hati setiap anak-anak watan Malaysia.


Kita bersyukur kerana Allah merdekakan negara kita dari penjajah.Sambutan kemerdekan yang ke 57 disambut dengan membesarkan Tuhan adalah satu tindakan yang sangat tepat oleh pihak pemerintah negara kita.Ianya mesti disokong oleh seluruh anak watan.

Semoga ianya dipertingkatkan lagi dari masa ke semasa.Semoga tanah watan mendapat keampunan Allah dan mendapat rahmat yang melimpah ruah.  

Semoga Allah memberi panduan , pimpinan kepada seluruh para pemerintah negara ini supaya mereka benar-benar meletakkan Allah dan Rasul ditempat yang sepatutnya.

Semoga musibah yang berlaku kepada MH 370 dan MH 17 benar-benar menjadi pengajaran dan iktibar agar rakyat Malaysia tidak lupa Allah yang Maha Mentadbir alam ini.Semoga apa yang berlaku itu mendekatkan kita kepada Allah , Tuhan semesta alam.

Wahai Tuhan kami berilah kemenangan kepada kami umat Islam di dunia ini.Menangkanlah Islam dan hancurkanlah musuh-musuhMu Ya Allah.

Ya Allah wahai Tuhan kami,merdekakanlah juga Palestin Gaza yang sedang dalam ujian berat kini.Tumpaskanlah musuh-musuhMu yang cuba menghancurkan Gaza.

Amin Ya Allah.

























No comments:

Post a Comment