web stats

Friday 22 August 2014

Mintalah kepadaKu nescaya Aku kabulkan


Maha Baiknya Allah terhadap hamba-hambaNya.

Allah offer diriNya supaya hamba-hambaNya mintalah kepadaNya apa sahaja pasti akan dikabulkanNya.

Allah Maha Pemurah lagi Maha Adil.Allah tempat hamba-hambaNya mengadu, Allah tempat kita bergantung, Allah tempat kita minta tolong, Allah tempat kita mohon segala hajat.Allah tempat kita bermanja .Bahkan Allah adalah tempat kita mencurahkan segala isi hati kita.Allah tidak akan sia-siakan harapan kita terhadapNya.


Allah tempat kita berhibur, tempat kita menyelesaikan segala masalah .Allah Maha Mendengar apa sahaja permohonan dan permintaan kita.Allah Maha Mendengar apa yang hamba-hambaNya mohon bantuanNya.


Jangan sesekali kita prajudis dengan Allah.Sekiranya permohonan kita tidak diterima ertinya tentu ada hijab dan dosa yang menghalang Allah terima doa dan hajat kita. Jangan berputus asa , bertaubat terus menerus dan mohon lagi dengan penuh rasa hamba, dengan penuh mengharap agar Allah angkat doa dan munajat kita.



Allah sangat tahu apa yang ada dalam hati kita.

Allah sangat faham hamba-hambaNya.
Jangan sesekali kita kata Allah zalim , Allah tidak adil kerana tidak tunaikan hajat-hajat dan kemahuan kita.
Allah Maha Mengetahui apa yang baik,
apa yang buruk terhadap hamba-hambaNya.

Allah Maha Baik walaupun kita nampak seolah-olah Allah tidak sayang kepada kita contohnya Allah uji kita dengan ujian kesakitan.


Allah beri kita sakit sebab Allah hendak gugurkan dosa-dosa kita di dunia supaya kita kembali kepadaNya dalam keadaan bersih dari dosa.




Allah mahu kita bersabar dengan ujian sakit supaya Allah boleh beri kita pahala sabar yang tahap tertinggi yakni bighairil hisab.


Maha Baiknya Allah, di ujinya kita tetapi diberi ganjaran yang sungguh hebat di akhirat yakni syurgaNya,itu pun sekiranya kita sabar dan bersangka baik dengan ujian dariNya.

Beruntungnya bagi hamba-hamba Allah yang faham akan kerja Allah dan peranan Allah ke atas dirinya selaku hamba kepada Allah.Jika kita kenal Allah dengan matahati pasti kita redha dengan apa sahaja yang Allah tentukan dan taqdirkan dalam hidup kita,
Kita tidak akan mengeluh dan resah gelisah di atas apa sahaja cubaan dan dugaan dari Allah terhadap kita .

Kita akan bersabar, bertenang sambil berdoa  dan bermunajat agar Allah anugerahkan kita kekuatan yang luar biasa dalam mengharungi liku-liku ujian atau mehnah dari Allah.
Inilah bukti Allah beri perhatian dan sayang kepada hamba ciptaanNya.Oleh itu selayaknya Allah dicintai dan diagungkan.

http://umusayyidah.blogspot.com/p/rawatan-alternatif-islam-nuril-anwar.html?m=1

No comments:

Post a Comment