web stats

Saturday 3 May 2014

Ya Allah dengarlah rintihan hatiku ini





Ya Allah.... Dengarlah rintihan hatiku. Aku hambaMu yang amat zalim padaMu. Wahai Tuhan.... Zalimnya hambaMu ini padaMu. Seluas lautan yang tiada bertepi. Zalimnya, zalimnya aku padaMu.

Mengapa aku zalim pada Mu... Wahai Tuhanku? Sedangkan Engkau Maha Baik padaku? Sedangkan Engkau Maha Pemurah lagi Maha Penyayang padaku?
Biadabnya hambaMu ini padaMu. Wahai Tuhan.... Hamba yang tiada kuasa apa-apa. Tapi merasa berkuasa. Aduh zalimnya hambaMu ini padaMu .


Wahai Tuhan... Zalimnya .... Zalimnya diriku ini. PadaMu wahai Tuhan.... Sering merasa Tuhan walaupun diri ku adalah hamba.
Hamba yang merasa dirinya Tuan. Sedangkan Engkau adalah Tuan (Boss)pada alam ini. Juga Owner pada diriku ini.

Wahai Tuhan.... Ampunkanlah hambaMu yang dhaif ini. Besarnya kesalahan hamba Mu ini padaMu. Wahai Tuhan.... Merasa dirinya berkuasa sedangkan aku hanyalah seorang hamba yang amat-amat lemah.

Wahai Tuhan.... Taubatkanlah hambaMu ini,dengan taubatan nasuha. Terimalah rintihan hatiku ini.

Wahai Tuhan.... Hamba Taubat ya Allah 3x Taubat dari seorang hamba yang zalim. Wahai Tuhan.... Ampunkanlah hambaMu yang hina ini. Wahai Tuhan.... Engkaulah Tuhan yang Maha Pengampun lagi Maha Besar. Hamba Taubat Ya Allah . Hamba Taubat Ya Allah. Hamba Taubat Ya Allah. Terimalah taubatku ini di atas taubat.
Amin Ya Allah.

No comments:

Post a Comment