web stats

Saturday 29 March 2014

DAJJAL MAHARAJA SIHIR AKHIR ZAMAN.





(Al-Masih Ad-Dolaalah) adalah (Masih kesesatan) gelaran untuk Dajjal dan ( Al Masih Al-Huda ) adalah ( Masih kebenaran ) gelaran untuk Nabi Isa Ibnu Maryam.

Erti Al-Masih yang menghapus, yang mengembara. Nabi Isa di sebut Al-Masih kerana ia menghapuskan penyakit-penyakit manusia melalui tangannya dengan izin Allah.

Dajjal disebut Al-Masih kerana mata dan alis mata kanannya terhapus tidak bercahaya dan dia akan mengembara ke seluruh dunia.

Dajjal berasal dari kata-kata dajlun ertinya penutup.
Ertinya ia menutup kebenaran dengan kebatilan
Sabda Nabi Muhammad SAW,
(Sesungguhnya menjelang berlakunya kiamat terdapat 30
dajjal-dajjal pendusta

Kemunculan dajjal salah satu dari 10 tanda besar kiamat. Dajjal tidak boleh masuk Mekah dan Madinah (Haramain, kerana di halang oleh seorang malaikat yang di tangannya ada pedang yang tajam dan dicelah-celahnya terdapat malaikat menjaganya.

 
Dajjal di tempatkan di laut Syam atau laut Yaman.
Nama Dajjal Ibnu Soyyad. Sayyidina Umar pernah menghunuskan pedang ke arah Dajjal ingin membunuhnya di waktu Dajjal masih kanak-kanak, kerana berlaku biadab terhadap Nabi.

Akan tetapi baginda Rasul menghalangnya kerana sabda baginda bukan kamu wahai Umar yang akan membunuh Dajjal tetapi Dajjal akan di bunuh oleh Nabi Isa Al-Masih.Oleh sebab itu Dajjal sangat takut dengan Nabi Isa, dikhabarkan dalam riwayat, Dajjal akan lari lintang pukang apabila melihat Nabi Isa sedang memburunya, 

Dajjal di penjarakan oleh malaikat , ada yang berpendapat Dajjal dipenjarakan oleh Nabi Allah Sulaiman AS.

Dajjal di penjara di Biara yang terletak di arah Timur, di daerah Khurasan,di sebuah desa Yahudi Isfahan yakni antara sempadan Rusia dan Iran .

Masa keluarnya Dajjal:- 


1.Keringnya Tasik Tiberia di Syam.

2.habisnya kurma negeri Baisan,di sempadan Palestin dan Jordan.

3.Setelah munculnya Imam Mahdi Al-Muntazar

Petanda-petandanya lagi:-


4-Datangnya tahun-tahun kekeringan ketiadaan mata air 


5- Kemarau yang panjang (ketiadaan hujan).

6- Kelaparan dan kebuluran merata tempat.

7-Bencana alam (mahalnya barang-barang jualan). 


8-Berkurangnya agama manusia.

Dalam tempuh 3 tahun yang sangat sulit.


1)Tahun pertama Allah perintahkan langit turunkan 3/4 air hujan.
dan bumi 3/4 tanaman.


2)Tahun kedua Allah perintahkan langit turunkan hujan 2/3 air hujan dan bumi 2/3 tanaman. 

3)Tahun ketiga Allah perintahkan  jangan hujan langsung walaupun setitik.

Tanaman pun tidak akan tumbuh satu pun. Semua binatang yang berkuku mati.Manusia akan kenyang dengan tahlil,takbir,tahmid dan zikrullah.

Dajjal sudah hampir muncul kerana manusia sudah ditimpa kelaparan, kebuluran. Kehausan yang memuncak dan kemiskinan. Masalah kekeringan air,berlakunya kerosakan di bumi.Contohnya  Tsunami dan macam-macam lagi bencana alam  yang merosakkan segala yang ada di muka bumi ini.

Tidak ada lagi kestabilan politik.Berlaku huru-hara, peperangan demi peperangan,penindasan merata, kekeringan sungai-sungai dan tasik-tasik. Fitnahnya pada makanan dan minuman. 

Fitnah Dajjal dan bagaimana cara menyelamatkan diri darinya.

Fitnah Dajjal laknatullah.


Fitnah Dajjal adalah ujian yang paling besar dan paling buruk.
Begitu besarnya fitnah Dajjal sehinggakan Baginda Rasulullah SAW memerintahkan kita supaya meminta perlindungan kepada Allah darinya pada tiap-tiap kali selepas shalat .

Telah bersabda Rasul apabila salah seorang dari kamu sudah selesai membaca tasyahud yakni tahyat akhir dalam shalatnya ,
hendaklah dia berlindung kepada Allah dari 4 perkara iaitu dengan mengatakan :-
Allahuma inni hingga almasiihid Dajjal,maksudnya "Ya Allah!....,sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari azab neraka jahanam dan dari azab kubur dan dari fitnah hidup dan mati dan dari fitnah almasihuddajjal".

Betapa benarnya kemunculan Dajjal yang sangat merosakkan iman manusia sehinggakan Rasulullah SAW telah menjelaskan kepada kita bahawa tidak ada satu nabi pun yang di utus oleh Allah SWT kecuali ia memperingatkan kaumnya dari Dajjal.

Sabda Nabi yang membawa maksud:- "Sesungguhnya aku benar-benar akan memperingatkan kamu akan bahayanya Dajjal , tidak ada satu nabi pun kecuali ia memperingatkan kaumnya akan fitnahnya dan Nabi Nuh juga telah memperingatkan kaumnya ,
akan tetapi aku akan mengatakan kepada kamu suatu perkataan yang belum pernah di katakan oleh nabi-nabi sebelum aku terhadap kaum mereka.

Sesungguhnya dia bermata sebelah atau bermata satu. Dajjal adalah makhluk syaitan yang sangat menyesatkan dan memutar belitkan kebenaran dan kebatilan.Dajjal berperanan memikat hati dan menundukkan iman yang lemah dari kaum muslimin apa lagi terhadap kaum ateis.

Dajjal akan keluar waktu terjadinya hal-hal luar biasa seperti kekeringan , kemarau, kelaparan,  kebuluran di seluruh dunia.Lalu ia mendakwa kebaikan,mendakwa kenabian dan sesudah itu Dajjal durjana akan mendakwa ketuhanan.

Maka di waktu itu terhapuslah matanya dan tertulislah di atas keningnya perkataan (KAFIR)KA FA RA kemudian dengan melihat hal yang demikian larilah darinya semua orang-orang yang mempunyai akal.


Di waktu gawat tersebut Dajjal akan keluar dan melambai-lambaikan roti kepada manusia kerana dia memiliki gunung roti dan sungai air minum.Maka terpedayalah manusia yang tidak kuat aqidahnya dan hati yang rapuh pada Tuhan dan Nabinya.

Sabda Rasulullah SAW bunyinya:-
"Ma baina kalqi aadama ila qiyaamissaa ati amrun akhbaru minaddajjali".

Maksudnya:- 

"Semenjak Adam di ciptakan sampai berdirinya kiamat , tidak ada hal cubaan yang lebih besar dari Dajjal".

Dalam riwayat yang lain sabda Baginda maksudnya:-
"Tidak ada makhluk yang lebih besar daripada Dajjal".

Sabda Nabi yang bunyinya:-
"Fitnatu akbara min fitnatiddajjal".
maksudnya:-
(Tidak ada fitnah yg lebih besar dari fitnah Dajjal).

Ya Tuhan kami...
Selamatkanlah kami dan sekalian zuriat-zuriat kami dari fitnah Dajjal Laknatullah.


Amin Ya Rabbal a'lamin

1 comment:

  1. Minyak isi 100 ml IDR 500.000

    Minyak penyembuh Sihir Dajjal, ,mengatasai masalah ekonomi, sosial, Rumah Tangga, Santet, Teluh, Sakit Aneh ( sakitnya pindah - pindah / pada jam - jam tertentu) , Sakit Menahun ( tak kunjung sembuh)

    Psikis : Depresi, Strees, emosi tak terkendali, sering ling lung, sering lupa, gelisah, cemas, takut mati dll

    Sosial & Rumah Tangga : Di zalimi tetangga, dikhianati sahabat / Rumah tangga tidak harmonis

    Ekonomi : bisnis / usaha hancur dan selalu gagal, keuangan semakin merosot, karir diam ditempat, dll

    Medis : sakit kepala, masalah pada penglihatan, sesak nafas / nafas terasa pendek, sakit gigi, leher seperti tercekik, dada kiri / kanan sakit, perut sakit, punggung / seluruh badan nyeri, kebas, syaraf kejepit, jantung, kelamin gatal / ngilu, dengkul pegel / sakit, telapak kaki sakit

    Kehidupan ekonomi / kesehatan yang saya sebutkan diatas tidak semuanya Murni karena medis, bisa juga disebabkan oleh Non Medis, menjelang kemunculan Al Masih Ad Dajjal banyak penyakit aneh & kehidupan yang berantakan.

    Sihir Dajjal ini cara kerjanya seperti santet, di cek secara medis terlihat seperti medis, sangat mudah mengetahui sakit ini Ulah Dajjal.

    Sihir Dajjal juga mampu menghancurkan kehidupan ekonomi, sosial,rumah tangga & kesehatan anda

    Alangkah baiknya sebelum anda periksa ke Rumah Sakit anda cek terlebih dahulu pada kami, untuk memastikan penyakit anda & kehidupan anda Murni memang sudah kehendak tuhan atau gangguan sihir

    Sebelum melakukan pembelian harap beri keterangan keluhan yang anda alami, kami akan cek terlebih dahulu

    Minyak penyembuhan ini untuk menimalisir sihir Dajjal dan untuk penyembuhan santet, teluh, guna guna / Kehidupan Ekonomi, Rumah tangga, sosial, Kesehatan, dll

    Mas Raihan
    085777269266

    ReplyDelete