web stats

Saturday 29 March 2014

Hebatnya Engkau Ya Allah!!!






Ya Allah!!!
Engkau adalah ZAT yang Maha Agung lagi Maha Perkasa Maha Mengetahui lagi Maha segala Maha Hebatnya Engkau Ya Allah!! Tiada awal tiada akhir Tiada beranak dan tiada diperanakkan
Tidak satu, tidak dua, tidak tunggal dan tidak berbilang2 Sesungguhnya Engkau Maha Esa (Laisa Kamislihi Syaiun)tiada yang menyamaiMu Hanya layak untuk Mu Segala puja dan puji sekalian alam Maha hebatnya Engkau Ya Allah
Semua yang ada dalam alam ini adalah ciptaan Mu Ya Allah!!! Kerdilnya aku di sisi Mu Ya Allah!!! Untuk membalasi segala kebaikan Mu itu Dengan apa nak ku bayar Ya Allah? Sebelah biji mata ciptaan Mu ... Nak ku bayar dengan dunia dan seisinya pun Belum tentu memadai dengan kebaikan Mu padaku
Ya Allah !!! Maha Hebatnya kasih sayang mu.... Hamba yang berdosa dan durhaka pada Mu pun Engkau bagi makan secukupnya Engkau bagi pakaian sesempurnanya Engkau bagi penginapan seselesanya Engkau bagi kesihatan sebaiknya Engkau bagi kebahagiaan melimpah ruah padanya Engkau bagi ketenangan yang mendalam untuknya Dengan ertikata Engkau bagi segala-galanya
Hebatnya engkau Ya Allah!!! Dosa hambaMu melaut luasnya, menggunung tingginya Jika bertaubat Engkau ampunkan.... Hebatnya rahmat Mu Ya Allah!!! Engkau utuskan kami utusan Mu seorang Nabi Akhir Zaman Baginda Rasulullah SAW Untuk memimpin kami ke jalan yang Engkau redhai
Ya Allah!!! Hebatnya cinta Mu pada hamba2Mu Engkau berfirman (Allahussomad) yakni (Aku tempat bergantung, Aku tempat mengadu, Aku tempat meminta pertolongan, Aku tempat bermanja,Aku tempat memohon hajat.. Maha Agung dan Maha Perkasanya Engkau Ya Allah !!!
Keampunan Mu mengatasi dosa hamba2 ciptaan Mu Masakan aku tidak terpegun dengan Mu Ya Allah!!! Masakan aku tidak merasakan bertuahnya berTuhankan Engkau Ya Allah!!!
Wahai Tuhan yang Maha Segala Maha.... Terimalah kami yang dhaif ini sebagai hamba-hamba Mu Yang memperolehi pengampunan dan rahmat dari Mu Muga roh-roh kami mendapat pimpinan Mu dan bimbingan dari Nabi

Ya Allah!!! Selamatkanlah kami dari bakaran api neraka Mu Yang amat menggerunkan itu Ya Allah!!!
Bicara hati ku Ummu Sayyidah


No comments:

Post a Comment