web stats

Sunday 29 March 2015

MAHA BAIKNYA ENGKAU WAHAI TUHANKU

MUTIARA HATIKU UNTUKMU.


Tuhanku....
Walaupun aku durhaka kepadaMu
Namun!... Engkau tetap melimpahkan nikmat dan rahmatMu kepadaku.

Tuhanku...
Walaupun aku cuai dalam menyembahMu, namun
Engkau tetap anugerahkan oksigen percuma kepadaku.


Tuhanku...
Walaupun aku biadab terhadapMu....
Namun... Engkau tetap memberi rezeki kepadaku.

Tuhanku....
Walaupun aku kurang berterima kasih kepadaMu,
namun Engkau tetap menjaga aku.


Tuhanku...
Walaupun aku alpa dan sering cuai terhadap perintahMu...
Namun...Engkau berikan aku segalanya.


Apa yang aku perlukan Engkau penuhi.
Apa yang aku hajati Engkau tunaikan.
Baiknya Engkau wahai Tuhanku....
Bila aku diuji, Engkau berikan aku kekuatan hati dan kecekalan diri.




Engkau bina hatiku agar cukup dengan apa yang ada.
Tidak meminta-minta apa yang tiada.
Engkau pimpin hatiku cukuplah Allah bagiku,
itu satu anugerah yang termahal dalam hidupku.

Indahnya hidup bila Tuhan dan Nabi dalam hati.
Diberi nikmat disyukuri.
Diuji dengan mehnah bersabar dalam hati.
Mengambil hikmah setiap apa yang terjadi.
Tuhan ditakuti Nabi dirindui.

Rasa-rasa ini bukan boleh dirasai oleh hati.
Jika Tuhan tidak campakkan ke dalam sanubari.
Ini juga nikmat dan anugerah yang patut disyukuri.


Baiknya Engkau wahai Tuhanku.
Atas semuanya ini.
Benarlah Engkau Tuhan yang wajib ditaati dan ditakuti.

MencintaiMu akan bahagia di hati.
Itulah cinta yang hakiki lagi sejati.
Anugerahkanlah daku miliki cinta hakiki ini.

Aamin Ya Rabbi.

Nukilan Hamba
Ummu Sayyidah 2015

No comments:

Post a Comment