web stats

Saturday 14 March 2015

AKU REDHA ENGKAU ADALAH TUHANKU

Mutiara Hatiku Untukmu


Bertuahnya aku berTuhankan Engkau, wahai Tuhanku.
Beruntungnya aku berNabikan dirimu wahai Nabiku.
Rezekinya aku punyai Tuhan yang Maha Hebat lagi Maha Perkasa.
Terhiburnya hatiku miliki seorang Nabi pilihan Tuhan yang Maha Esa.





Nabiku adalah Idolaku dan ikutanku.
Tuhanku adalah tempatku mengadu dan merayu.
Aku tidak keseorangan selagi aku ada Tuhan dan ada Nabiku.

 
Syukurnya aku dilahirkan sebagai seorang Islam.
Agama yang diiktiraf Tuhanku dan Nabiku.
Berita busyra untukku kerana aku dilahirkan sebagai hamba Tuhan.
Yang memberi aku petunjuk dan hidayah agar Islam dijunjung tinggi dan diperjuangkan.

Kalimah Allah didaulatkan di atas muka bumi sebelumku mati.



Terima kasih Tuhan atas anugerah ini.
Aku diberi faham melalui rasa hati.
Mempromosi Tuhan dan Nabi, melalui Bicara Hatiku Untukmu.
Ini satu anugerah yang wajibku syukuri.
Sepanjang hidupku hingga akhir hayatku bertemu Ilahi.




Bicara Hatiku Untukmu, akanku bukukan suatu hari nanti.
Semoga ianya menjadi amal jariahku setelah aku tiada lagi.
Di alam fana'Mu ini.
Wahai Tuhan Ilahi Rabbi.


Nukilan Hamba
Ummu Sayyidah Al-Muznibah
March 2015

No comments:

Post a Comment