web stats

Monday 1 September 2014

ROKOK IBARAT DURI DALAM DAGING

Bahaya Rokok 


Rokok adalah pembunuh secara senyap dan halus. 
Kesan negatifnya boleh dilihat dalam masa 5 atau 10 tahun ke atas.
Ianya tidak membunuh secara spontan seperti racun yang berbisa atau seperti bisa patukan ular tedung yang berbisa. 

Sebab itu ramai perokok tidak percaya rokok sangat merbahaya dan memberi kesan yang negatif pada tubuh badan mereka. 


Penagih rokok akan berkata lebih baik tidak ada makanan seharian daripada tidak dapat merokok seharian.Dahsyatnya pengaruh rokok. 

Lagi banyak hisap rokok lagi besarlah potensi negatif kepada diri perokok. Kalau sudah ketagih rokok akan menjadi penghisap TEGAR. 


Cuba usahakan berhenti merokok perlahan-lahan. Carilah rawatan alternatif yang boleh membantu anda berhenti daripada ketagih merokok. 

Tekad dan berusaha untuk berhenti daripada merokok adalah satu jihad.Jihad berhenti merokok adalah satu tuntutan agama.Ianya merupakan satu jihad yang PASTI Allah pandang. 

Di Palestin umat Islam berjihad dengan penuh tekad memegang senjata, jihad umat Islam di negara kita dengan tekad sepenuh hati berhenti merokok.

Jihad boikot kilang rokok Yahudi Israel. Itu jihad yang sangat besar di sisi Allah Taala. Sekiranya tabiat merokok gagal untuk dibenteras ertinya kita terus menerus memberi saham kepada ekonomi dan kilang rokok Yahudi.Tanpa kita sedari kitalah konco-konco Yahudi Israel laknatullah. Jika anda rasa tercabar dengan kenyataan ini, segeralah berhenti membeli dan menghisap rokok. 

Kalau sayàngkan umur sendiri atau sayangkan orang tersayang dan sayangkan kaum keluarga yang terdekat berhentilah merokok. 
Ada yang terlalu ketagih rokok sehinggakan terpaksa menghisap rokok di dalam tandas, terutama para pelajar yang takut diambil tindakan disiplin oleh guru disiplin di asrama atau di sekolah masing-masing. 

Rokok haram hukumnya, ia adalah pendapat jumhur ulamak. Haram kerana effectnya sangat besar hinggakan boleh membunuh dan pendek umur. Merokok juga satu pembaziran .

Untuk jimatkan duit , disyorkan berhentilah merokok.Lebih baik duit beli rokok gunakan untuk kebajikan anak isteri atau infaqkan kepada mana-mana rumah kebajikan atau mana-mana pertubuhan Islam.Dapat pahala, dapat ganjaran syurga . InsyaAllah. 
  
Merokok sangat mengundang kemudharatan pada diri sendiri.
Juga sangat merbahayakan kandungan bagi si ibu,kerana rokok mengandungi pelbagai jenis racun dan kimia. 

Setiap sedutan asap rokok sebenarnya perokok telah menghidu 4,000 jenis bahan kimia yang boleh memudharatkan badan. 12 peratus keuntungan rokok adalah untuk Israel.Setiap hari umat Islam membelanjakan USD 800 juta untuk melariskan rokok mereka. 

Keuntungan purata 10 peratus atau USD 800 juta sehari.Jadi USD 9.6 juta duit umat Islam pergi ke Israel setiap hari.Maknanya kita mengkayakan mereka. Membantu ekonomi mereka mantap dan kuat. 

Yahudi menganggap bangsa mereka sebagai pilihan Tuhan dan boleh melakukan apa sahaja untuk membunuh manusia yang bukan Yahudi.Rokok merupakan salah satu ejen untuk mencapai cita-cita mereka . 

Rokok satu agenda Yahudi membunuh secara senyap dan licik. 
Pengasas Philip Morris adalah seorang Yahudi, beliau memberi sumbangan besar kepada Yahudi dan Israel . Apakata mulai saat ini,  penghisap rokok umat Islam kurangkan merokok dan akhirnya berhenti terus daripada ketagih rokok. 

Belian anda sangat membantu Yahudi dan menyokong pembunuhan orang Palestin. Hasil daripada duit rokok itulah mereka membeli peluru, membeli senjata dan lain-lain keperluan lagi untuk membunuh umat Islam di Gaza dan di mana sahaja. 

Perokok beragama Islam yang menghisap rokok keluaran syarikat Israel juga bersyubahat dengan Yahudi Israel secara tidak langsung samada sedar atau tidak, kerana syarikat pengeluar rokok ini menyumbang 10 peratus keuntungan kepada Israel untuk menentang jiran-jiran negara umat Islam di Gaza,Palestin dan lain-lain. 70 peratus perokok di Malaysia berbangsa Melayu. 

Para petani juga mestilah memberi kerjasama. Jangan lagi menanam tembakau, seeloknya gantilah dengan tanaman yang berfaedah seperti tanam pokok cili, jagung, ubi kayu, tomato , sayur-sayuran yang halal di makan. 

Boikot rokok sangat perlu kerana industri rokok adalah juga merupakan sumber utama yang menyumbang wang kepada Israel melalui hasil jualan tembakau. 
Philips Morris adalah Syarikat rokok Yahudi yang menguasai dunia.Philip Morris iaitu nama seorang peniaga Yahudi .Pusat operasi syarikat pengeluar rokok utama dunia di Henrico County Virginia Amerika Syarikat . 

Bagaimanakah caranya rokok berkembang ke seluruh dunia?.
 Philip Morris sentiasa berkempen secara agresif melalui Philip Morris Internasional (PMI).

Tabiat merokok boleh mengundang pelbagai penyakit seperti barah, penyakit jantung, sistem penafasan yang lemah dan tersumbat. Paru-paru rosak, mengidap kanser kerongkong, kanser mulut, ulser perut, stroke, masalah selaput kanta mata dan rabun mata dan lain-lain lagi. 

Imam syafie telah mengeluarkan fatwa dalam kitabnya Al-Umm "Jika mereka mengambil sesuatu makanan atau minuman dan sesuatu yang dihisap, dihidu dan disedut yang boleh memabukkan maka perbuatan itu jelas HARAM. 

Merokok, menanam tembakau, memperniagakannya hukumnya "HARAM" kerana daripadanya terdapat kemudharatan. Rokok juga akan menjejaskan akal dan mental juga akan mensia-siakan masa depan kehidupan. Rokok juga mengandungi dadah (nikotin dan arak). 

Rokok membahayakan keselamatan diri dan orang lain. Rokok membahayakan keturunan. Petikan kata-kata dari ustaz Don Danial Don Biyajid,
 "Tuan-tuan.saya nak bagi tahu, bila kita sedut ...dia masuk dalam paru-paru tuan-tuan, benda haram bercampur darah.dari kisar jadi air mani yang seterusnya jadi anak.Maafkan saya .anak itu terbina daripada benda yang HARAM. Maaf itu fakta.Tuan-tuan boleh rujuk". 
Bila dikatakan fakta ianya tidak akan berubah hukumnya sampai bila-bila. Kita kena jaga zuriat kita bersih. 

 Duit belian rokok juga membantu dan mengkayakan Yahudi Israel. Selaku umat Islam kita mestilah boikot apa sahaja yang datangnya dari Yahudi Israel. Kita mesti boikot apa sahaja yang menguntungkan Yahudi laknatullah. 

 Jika kita sekongkol dengan musuh Allah ini dengan memberi saham kepada ekonomi mereka dengan menjadi pelanggan tetap "Malboro,Dunhil,Benson and Hedges, Winston,Gold Coast, Bristol, Alpine,Basic ,Merit,Cambridge dan pelbagai jenama rokok lagi ertinya kita bersyubahat dengan mereka. 

Nanti akan dipersoalkan di hadapan Allah di akhirat kelak.
Doa ditolak dan tertolak bagi penghisap rokok. Sebab merokok hukumnya haram. 
Menyedut, menghisap yang haram sama hukumnya makan makanan yang haram, Sumbat ke mulut, ke bibir benda yang haram, macamana Allah hendak terima doa tersebut. 

Belajarlah berhenti menghisap rokok. Insya Allah hendak 1000 daya tidak hendak 1000 dalih. Minta doa kepada Allah berhenti merokok. siapa yang berpegang kepada sunnah Nabi dia mesti tidak menghisap rokok. 


Akhir zaman ini kaum wanita pun sudah mula pandai merokok, bahkan kadang-kadang lebih kronik dan ketagih daripada kaum lelaki. Ini maknanya jarum Yahudi laknatullah sudah berjaya masuk ke dalam jiwa umat Islam. 

Hukum merokok adalah haram -ustaz Azhar Idrus ..
Ma kuriha- apa yang syarak benci hukumnya haram.
Tiada khilaf ulamak.
  
http://umusayyidah.blogspot.com/p/rawatan-alternatif-islam-nuril-anwar.html?m=1

No comments:

Post a Comment