web stats

Saturday 30 May 2015

ISLAM ITU INDAH


Islam agama keselamatan.Islam adalah agama yang selamat dan menyelamatkan.Islam bukan agama keganasan atau militan.Islam agama keharmonian.
Islam agama kasih sayang.

Islam agama yang sangat indah dan sesempurna agama di dunia ini.Islam agama yang mengajak manusia ke arah kebaikan dan kedamaian.


Islam agama memupuk perpaduan dan agama menyambung silaturrahim bukan agama yang memutuskan silaturrahim sesama insan.

Islam agama yang suci murni dari sebarang kekufuran.
Islam agama yang diperjuangkan oleh Nabi akhir zaman yakni Baginda Rasulullah SAW.

Islam agama yang Tuhan iktiraf agamaNya yang akan memperolehi iman yang sah di sisiNya.Islam agama yang mesti para pengikutnya mengucap syahadah barulah sah Islam dan tauhidnya.


Islam agama yang lunak dan agama yang menyeru kepada sekalian manusia bantu membantu sesama insan di dunia.Islam bukan agama yang menyuruh pengikutnya berbunuh-bunuhan sesama sendiri.

Islam bukan agama yang tindas menindas antara satu sama lain.Islam bukan agama yang menggalakkan pengikutnya berhasad dengki dan fitnah memfitnah.

Islam melarang pengikutnya menipu, memakan riba, merasuah sana sini.Islam melarang pengikutnya membuat maksiat, melarang berzina, minum arak, bertenung nasib, memuja dan mengamalkan sihir, Islam melarang bersekedudukan lelaki perempuan yang bukan muhram, Islam melarang keras pergaulan bebas antara lelaki yang ajnabi dengan perempuan yang ajnabi.



Islam melarang pengikutnya berkhayal dengan dadah dan rokok yang memudharatkan kesihatan tubuh badan penghisapnya.Islam melarang bertuhankan nafsu, bertuhankan makhluk selain Allah yang Maha Agung.
Islam agama yang adil, saksama, yang penuh rahmat dan keberkatan dengan berkat mukjizat Baginda Rasulullah SAW.

Untuk keselamatan dunia dan akhirat, maka marilah kita semua mengucap dua kalimah syahadah membuktikan kita adalah Islam.Sering memperbaharui syahadah dalam shalat 5 waktu sehari semalam sangat dituntut.

Dalam bacaan tahiyyat umat Islam secara automatik telah memperbaharui syahadahnya.akan tetapi amat malang sekali bagi umat Islam yang meninggalkan shalat 5 waktu sehari semalam,kerana memperbaharui syahadah tidak berlaku ke atasnya. Jika ia mati sedangkan ia dalam melakukan dosa syirik maka tidak terampun baginya.

Wal'iyazubillahiminzaalik.  

No comments:

Post a Comment